Via print, radio en digitaal: Bereik B2B, AB1 en de professional onder 49 jaar

Via print, radio en digitaal: Bereik B2B, AB1 en de professional onder 49 jaar

Een professionele doelgroep die zowel zakelijk als privé wat te besteden heeft? Het FD en BNR zijn zeer selectief in diverse interessante doelgroepen zoals de B2B doelgroep, de hogere sociale klassen en onder jonge professionals. De merken trekken lezers en luisteraars die met name geïnteresseerd zijn in ondernemen, groei, economie, start-ups en innovatie.

Het selectieve bereik van FD en BNR in de B2B doelgroep
De aantrekkingskracht van beide merken op de professional is goed terug te zien in de meest recente NOM- en NLO-bereikcijfers. FD en BNR bereiken de B2B doelgroep zoals verwacht wederom met de minste waste van alle dagbladen en radiostations. Dit blijkt uit de hoge selectiviteitsindices van het FD: 354 en BNR: 267 (gemiddeld Nederland = 100).

De hogere sociale klassen
Ook in de hogere sociale klasse AB1 is het FD, in de 24 september gepubliceerde NOM Print Monitor 2020-III, het meest selectief: 163. BNR scoort: 122. Beiden laten daarmee andere dagbladen en radiostations achter zich.

Jonge lezers en luisteraars
Het FD heeft nog altijd de jongste lezers van alle landelijke dagbladen in Nederland. Het FD realiseert een selectiviteitsindex van 105 in de leeftijdscategorie 20-49 jaar. Hiermee is het FD het enige landelijke dagblad dat selectief is binnen deze doelgroep. De andere landelijke dagbladen bereiken veelal een oudere 65+ doelgroep.

Ook de BNR luisteraar is relatief jong: een selectiviteit van 116 binnen de doelgroep van luisteraars tussen de 35 en 49 jaar. Ter vergelijking; bij NPO Radio 1 komt de selectiviteitsindex binnen deze doelgroep uit op 44.

Hoe bereik jij jouw doelgroep?
We denken graag met je mee. Laat ons weten wat jouw marketinguitdaging is; we gaan hem samen met jou aan! Klik hier om contact op te nemen.

Bronnen: NLO, H1 2020 & NPM 2020-III.