FD Outlook: De wereld in 2021

Inhoud magazine

In dit eindejaarsmagazine blikt de FD-redactie traditiegetrouw vooruit naar het komende jaar. Hoe pakken Nederland en de rest van de wereld de draad weer op na de coronapandemie? Wat zijn de verwachtingen voor de belangrijkste sectoren van de economie? Welke gebeurtenissen staan er wereldwijd op de agenda?

Het magazine verschijnt samen met Het Financieele Dagblad en FD Persoonlijk op zaterdag 12 december. De uiterste aanleverdatum voor advertenties is vrijdag 27 november.

In deze editie:

  • FD-redacteuren geven prognoses voor de hoofdsectoren van de economie;
  • een rondetafelgesprek met hoofdrolspelers over de lessen van corona;
  • een vooruitblik op de Tweede Kamerverkiezingen van 2021;
  • een vooruitblik op de eerste termijn van de nieuwe Amerikaanse president;
  • hoe ziet Duitsland eruit na Merkel?;
  • twintig FD-correspondenten over hun land/werelddeel van expertise;
  • opinies van binnen- en buitenlandse experts;
  • en verder reportages, interviews en achtergrondverhalen over technologie, klimaat, geopolitiek, media, mode, kunst & cultuur.

Benieuwd naar de advertentiemogelijkheden?

NEEM CONTACT OP

DE KRACHT VAN HET FD

Onafhankelijk

Onophoudelijke en onvoorwaardelijke waarheidsvinding, respect voor de feiten en de onafhankelijkheid ten opzichte van politieke stromingen of religies en commerciële belangen.

Ondernemende lezers

De lezers van het FD behoren tot de hogere welstandsklassen (een selectiviteit van 215 in W1) en zijn sterk vertegenwoordigd in het hogere segment van het bedrijfsleven binnen MKB, grotere organisaties en de overheid.

Hoogste bereik op zaterdag

Het FD bereikt op zaterdag 188.800 lezers en is zeer selectief binnen de B2B doelgroep: 340.

Explosieve groei in abonnees

Het aantal personen met een FD abonnement stijgt nog steeds, het aantal abonnees is inmiddels 103.629.

146500

dagbladlezers ma-vrij

188800

dagbladlezers zat

1588848

UNIEKE BEZOEKERS FD.NL P.M.

103629

BETALENDE ABONNEES

Lezersprofiel het FD op zaterdag

De wereld in 2021 verschijnt als bijlage bij Het Financieele Dagblad op zaterdag en bereikt een welvarende en ondernemende doelgroep.

inkomen

Hoge selectiviteit binnen de doelgroep met een bruto huishoudinkomen van meer dan € 87.100 euro per jaar: 326.

Sociale klasse

De FD-lezers op zaterdag bevinden zich veelal in de hoogste sociale klasse A: een selectiviteit van 232.

Technologie

FD-lezers zijn sterk geintersseerd in gadgets en nieuwe technologieën (sel: 153) en hebben een hoge affiniteit met mobiele technologie (sel: 142).

Economie en politiek

FD-lezers zijn geïnteresseerd in economie en bedrijfsleven (sel: 278) en politiek (sel: 230).

Klimaat

De klimaatproblematiek is top of mind bij de FD lezer: een selectiviteit van 179.

Interesse?

We gaan graag met je in gesprek om te kijken wat De wereld in 2021 voor jouw merk kan betekenen. Benieuwd?

NEEM CONTACT OP